Automobily na biomethan jsou nejekologičtější variantou v dopravě
Nedávná studie odhalila, že automobily poháněné biomethanem jsou nejlepší dopravní variantou ve vztahu k zhoršování kvality ovzduší. Výzkum, který provedla IFP Energies Nouvelles ve Francii, ukazuje, že lehká vozidla na biomethan jsou šetrnější k životnímu prostředí než jiné technologie.
Nedávná studie odhalila, že automobily poháněné biomethanem jsou nejlepší dopravní variantou ve vztahu k zhoršování kvality ovzduší. Výzkum, který provedla IFP Energies Nouvelles ve Francii, ukazuje, že lehká vozidla na biomethan jsou šetrnější k životnímu prostředí než jiné technologie.
Studie porovnává uhlíkovou stopu životního cyklu vozidel na stlačený zemní plyn (CNG) a biomethan s těmi dieselovými, benzínovými a s elektromobily.
V současné době se EU dohodla na snížení průměrných emisí CO2 z nových automobilů o 15% v roce 2025 a 37,5% v roce 2030. Přestože tyto standardy měří emise produkované použitím automobilu (tank-to-wheel), nezohledňují úplnou uhlíkovou stopu vozidel (well-to-wheel). EBA tvrdí, že se to stane „velmi důležitým“ při porovnávání emisí z různých typů nízkouhlíkových vozidel. Například, elektrická vozidla by byla uhlíkově neutrální z hlediska tank-to-wheel, ale výsledky se liší s well-to-wheel.
Klíčovým závěrem studie je to, že je zapotřebí dalšího navyšování výroby biomethanu. Současná kapacita ve Francii může dodávat palivo pouze pro 100 000 - 150 000 vozidel. Studie doporučuje směs zeleného zemního plynu (známého ve Francii jako bioGNV) a biomethanu (60% - 40%) do roku 2030, který by mohl pohánět vozidla s klimatickým dopadem rovnocenným dopadu na elektomobil.
Zdroj: Bioenergy Insight