Nový Volkswagen Golf TGI navržen pro provoz na biomethan
Nový Volkswagen Golf TGI je vybaven čtyřválcovým motorem o objemu 1,5 litru a třemi palivovými nádržemi na zemní plyn, které mohou využívat také biomethan.
Nový Volkswagen Golf TGI je vybaven čtyřválcovým motorem o objemu 1,5 litru a třemi palivovými nádržemi na zemní plyn, které mohou využívat také biomethan.
Nádrže jsou integrovány do podvozku a umožňují dojezd přibližně 400 kilometrů v režimu čistého zemního plynu. Motor pohonného systému „kvazi monovalentní“ je poháněn primárně stlačeným zemním plynem (CNG), ale může běžet i na benzín.
Řidiči vozidel na zemní plyn těží v mnoha zemích z poměrně nízkých cen pohonných hmot. Ve srovnání s benzínem nebo naftou obsahuje zemní plyn podstatně vyšší množství energie a nižší obsah uhlíku. To znamená, že při jízdě v režimu CNG se podle Volkswagenu produkuje přibližně o 25% méně emisí uhlíku než u benzinu.
Tankování nového Golfu biomethanem nebo „e-plynem“ vede k ještě lepší uhlíkové bilanci. Zatímco biomethan se vyrábí z organického odpadu, e-plyn se vyrábí z přebytečné zelené elektřiny. Ty se následně přidávají do paliv.
Zdroj: Bioenergy Insight